Get your kicks on Route 66 !! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Get your kicks on Route 66 !! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Get your kicks on Route 66 !!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Kingman

De Joshua Tree Inn is echt een juweeltje van een Motel. Gedateerd, dat wel, maar alles schoon en netjes. Ondanks de koelkast, die echt geruisloos was, en de ventilator aan het plafond hebben we goed geslapen. Die koelkast is overigens een must want dan kan je een voorraad water koelen voor onderweg. We hebben inmiddels een goede (mazzel) koeltas van Gerard Bakker de oude DA drogist en met de nodige koelelementen functioneert die uitstekend. Jullie begrijpen dat ik hiermee ook weer de Jaarmarkt mannen er even bijhaal, dat verdienen ze ! De Inn is populair mede door zijn Rock verleden, een vader liet zijn jonge kinderen nog even de foto's van Gram Parson zien, een goede opvoeding krijgen die kids dus.
Na de douche eerst maar eens getankt en vervolgens zijn we direct naar onze stamkroeg gegaan de Joshua Tree Saloon ! Aldaar kun je vanaf 8.00 al ontbijten en er zat al pittig volk. Het leven bestaat in de USA direct al uit keuzes maken: Samen 1 breakfast special besteld. Besteld ja, daar gaat ie, Tea, hot or ice ? Eggs, dubbel, enkel of omelet en hoeveel eieren wilt u, 1, 2, 3, 4 of meer, een wit ei of een bruin ei, bread, wit, bruin, zout en nog wat,hoe wilt u de bacon, medium, rare or well done, hoe wilt u de patatoes ? home made or plaine ? de toast, wit of donker ? en nog een aantal opties wat we niet zo snel konden verstaan. Daarbij dan ook nog onbeperkt koffie en thee want ze blijven je beker voltappen.
Maar goed, na een stiefkwartiertje kwam er een perfect in 2-en gesplitst ontbijt aan wat uitstekend smaakte ! (ieder 1 gebakken eitje met hele dooier, 1 toast, 1 bacon, jam(!) en gebakken aardappeltjes) Hier kan je een dag op teren.....
Daarna richting Kingman in de state of Arizona. Beste volgers wat een rit, mijl na mijl na mijl door de dessert ! Of we een rondje Maan hebben gedaan. Niets anders dan waarschuwingen voor DIPS, en een zand, zand, bar gewoon maar wel schitterend om doorheen te gaan. Onderweg kwamen we sneeuwschuivers tegen die zand aan het schuiven waren. Ook dwars door een windhoos gereden die vlak voor ons ontstond, het kan raar lopen. Uiteindelijk in de buurt van Lake Havasu City bij de Colorado rivier werd het landschap in een keer anders en weer groen. Handige dammen zorgen voor een goede water beheersing en dat is te zien. Prachtige meren en mooie boathouses. Vanwege het goede ontbijt hebben we "tussen de middag" slechts een shake gedaan. Richting het oude stadje Oatman en Route 66. Dat ging goed totdat we plots bijna twee ouwe ezels onder onze wielen hadden. Jullie snappen wel naar wie die op zoek waren...... Oatman is een soort Volendam maar dan op western gebied. We zijn er koeterdekoet doorheen gereden en weer liepen er enkele ezels ons in de weg. Het moest zo zijn, denk. In Oatman begint een prachtig stuk van de oude "Mother Road" van America, Route 66. Wel, Route 66 deed alles wat erover is gezegd en geschreven eer aan ! Wat een prachtig mooi klimmend weggetje door de bergen richting Kingman. Mooie uitzichten en veel bikers on the road die ook aan het genieten waren. In Kingman eerst het Visitor Centre annex Route 66 museum bezocht. Niet groot maar veel verhalen en foto's over the mother road. Kingman ruikt naar de 66 en probeert hier in toeristisch opzicht van te profiteren en gelijk hebben ze.
En dan ons verblijf: El Travatore Motel wederom een juweeltje, in het oude gedeelte van Kingman, aan de 66. Een trotse eigenaar die over het inchecken slechts een drie kwartier deed. We kregen namelijk prachtige verhalen over Kingman, enige beroemdheden uit de plaats en alles over de route 66. Een fors gezette aimabele vent die er wat van probeert te maken. Met veel gevoel voor understatement kregen wij de Audrey Hepburn kamer toegewezen.
Dat voelde door het NL verleden van Audrey direct natuurlijk al goed aan. De kamer is van alle gemakken voorzien en Audrey begluurt ons van 4 kanten...... Geen lunch, dus om een uur of half zes begon het te knagen. We wilden eens een keer geen burgers of steak dus via het WWW kwamen we uit bij Mattiana;s Italiano. Voor niet teveel geld daar fantastisch gegeten. Beiden een Ravioli om van te smullen, een topper van een Italiaan. De muziektip van de dag. Ik zag op het net dat de laatste dag van Pinkpop bijna letterlijk in het water viel. Volgens mij traden in 1992 voor het eerst een paar jochies uit Seattle genaamd Pearl Jam op. Een fantastisch optreden met crowdsurfing van frontman Eddie Vedder.
Vandaar als tip de klassieker: Just Breathe ! Morgen zullen we dit nodig hebben, vliegen met een helicopter door/over de Grand Canyon, spannend !!!!

nb: we weten niet of er in de Lodge aan de Grand Canyon een goede WIFI ontvangst is. Een verslag dan dus even duren....

• 10 Juni 2014 - 06:40

Tilly:

Wat een prachtige verslagen kun je schrijven Joep, ik zit elke keer weer te genieten! Ik kijk er zelfs naar uit, of het de krant is. ;-) Ook vandaag zal weer een prachtige ervaring voor jullie zijn. Super genieten hè daarboven!! X Tilly en Rien

• 10 Juni 2014 - 06:46

Ruud En Annemiek:

Spannend.....met een helicopter en dan ook nog over de Grand Canyon.... Je maakt er weer wat moois van Joep. Hier hebben we een prachtige jaarmarkt gehad. Momenteel regent de benauwde warmte de lucht uit...

• 10 Juni 2014 - 07:29

Anja:

Heel veel plezier met de helikoptervlucht geniet van het "fraaie uitzicht" Ik ben best een beetje jaloers op deze vlucht van jullie, lijkt me geweldig.

• 10 Juni 2014 - 09:11

Marinda:

Wat een mooie verhalen en wat genieten jullie. Heel veel plezier vandaag. Ben benieuwd of Joke voorin zit, maar dat lees ik morgen.

• 10 Juni 2014 - 13:45

Carolina En Ron:

Prachtige verhalen en wat genieten lekker zeg, nog heel veel plezier

• 10 Juni 2014 - 17:33

Dick:

Een moment uit t leven gegrepen van Dickie Dik, zit eerste rang, je ziet m genieten, de Nederlandse vlag met trots gedragen, wat een prachtige foto !

• 10 Juni 2014 - 18:03

José:

muziektip for tomorrow
    "Fly like an eagle" (Steve Miller band!)
    have fun,
    José

• 10 Juni 2014 - 19:49

John:

super,wat kan jij schrijven het is echt genieten. veel plezier verder.

• 10 Juni 2014 - 19:53

Aad:

Allemachtig, twee dagen niet online geweest (marktperikelen en zo), maar dan moet je weer eventjes flink bijlezen. Maar ik ben weer bij. Mooi dat jullie genieten en dat zo beeldend weten te beschrijven! Ik blijf jullie volgen en geniet ze verder.

• 10 Juni 2014 - 21:03

Trees:

Hey there, Lots of fun in the heli. That will be amazing! We wait and see.