Hotel Californie / Joshua Tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Hotel Californie / Joshua Tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Hotel Californie / Joshua Tree

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Allereerst Carla de W nog gefeliciteerd met haar verjaardag. Door het tijdsverschil misschien een dag te laat, maar evengoed gemeend. En als vanzelf het bestuur van de Jaarmarkt Stede Broec en de dames broodjes smeersters vandaag alle succes.
Wat weer een mooie reacties en wat een scherpte bij sommigen, ook qua NL taal, top ! En, als iets verkeerd is dan herstellen we dat direct.
Gisteravond al reeds afscheid genomen van Eileen & Sue die moesten vanmorgen al vroeg op pad. Ze hebben wel het ontbijt geregeld en voor de rest lieten ze de boel de boel. Degene die het laatst aan het ontbijt zou zitten diende op te ruimen, haha wij dus niet. Al met al was het een goede b en b. Een minpuntje maar, die houten Amerikaanse huizen zijn vreselijk gehorig.... Na vele, vele en vele km door Los Angeles en omgeving kwamen we reeds dik op tijd aan bij de Palm Springs Aerial Tramway. Met een kabelbaan omhoog tot ruim 3000 mtr. De gondel had een innovatief draaiplateau waardoor je 360 graden uitzicht had, als jullie begrijpen wat ik bedoel, op de top een werkelijk prachtig uitzicht op Palm Springs en omgeving. En Palm Springs, Palm Dessert en Indian Wells zijn echt locaties voor de Hollywood sterren om te overwinteren. Het zag er allemaal zeer behoorlijk uit. Verder richting Joshua Tree via een door mij uitgezochte "toeristische route" dus onderlangs en niet via de Freeway.... Nou ja, toeristisch was het maar we gingen ook weer effies verkeerd. Terwijl alle wegen naar Mecca leiden, misten wij een belangrijke afslag. We konden echt niet verder. Dat mocht de pret niet drukken want uiteindelijk kwamen we toch bij het Visitor Centre van Joshua Tree National Park. Een machtig mooi park, een echte woestijn in al haar glorie. Eerst denk je mwah is dit het en dan begint het met zeer aparte vegetatie (o.a. de Johua Tree en zeer aparte cactussen die ook nog gevaarlijk zijn)) en nog apartere rotsformaties, mooi ! Die rotsformaties leken eerst mega uitgestort grint en later machtige gladde blokken, bijzonder. We waren uiteindelijk mooi op tijd in de Joshua Tree Inn waar we eerst lekker het zwembad zijn ingedoken. Heerlijk verfrissend want beste mensen het is inmiddels echt bloedje heet.
"Welcome to the hotel california, such a lovely place, such a lovely place, plenty of room in the hotel california...." het legendarische nummer van de Eagles dat naar alle waarschijnlijkheid is gecomponeerd in de Joshua Tree Inn. "On a dark desert highway cool wind in my hair...." het past allemaal wel. Eigenlijk bevinden we ons op heilige rock and roll grond. Gram Parsons (Flying Burritho Bross) liep in vervlogen tijden in de Joshua Tree Inn tegen een overdosis op en overleed in kamer 8. Voor de deur staat een monumentje....! Donovan is hier kind aan huis en schreef hier zijn mooiste nummers, zie hiervoor de site van de Joshua Tree Inn. De mooie Emmylou Harris was hier ook niet weg te slaan. Keith Richards was als vanzelf stevig bevriend met de fors gebruikende Gram en heeft hier ook vaak verbleven met de mooie Anita Palmberg aan zijn zijde, in kamer 5 hebben zij naar horen zeggen bij herhaling zo stoned als een garnaal de liefde bedreven en laten wij nu net die kamer hebben.....het is maar dat jullie het weten. Tenslotte is de Joshua Tree eigenlijk het beste album van U2 ooit. Alleen de foto op de cover van een Joshua Tree is niet genomen in het Joshua Tree NP maar in Death Valley. Een NL directeur van een theater en de radio of iets dergelijks heeft enkele jaren terug zijn zoektocht naar die tree in Death Valley met de dood moeten bekopen..... en mooi lullig die boom stond er al niet meer ! En nog lulliger de Joshua Tree is de levensboom.... Al met al zitten we dus op een historische plek.
Het avondeten hebben we vanavond genuttigd, het kon ook bijna niet anders, in de Joshua Tree Saloon ! Of we weer echt in een Western waren beland, prachtige tent. Yes, beiden een stukkie Tuna van de gril, Joke een wijntje en ik een groot Miners beer !
Het eten was zonder meer goed en ondertussen konden we op 6 jawel 6 TV schermen kijken naar de NBA finale tussen de Miami Heat en de Spurs.... het ging nog gelijk op, 57-57 toen we weg gingen.
De muziektip is niet zo moeilijk. Zoals gezegd waren Gram en Keith dik bevriend. De Stones hadden al enige tijd Wild Horses op de plank liggen. Gram en Keith vonden dit nummer geweldig. De Flying Burrito Bross heeft dit nummer dan ook, voordat het een Stones hit werd, als eerste opgenomen met een country sausje er overheen ! Dus ga op internet op zoek naar Wild Horses van de Flying Burrito Bross. Tot morgen !

• 09 Juni 2014 - 06:51

Ruud En Annemiek:

Goedemorgen...klaar om de broodjes te gaan smeren! Ruud is al enkele uren geleden vertrokken. Zojuist jumping Jack flash op Pinkpop gezien en allemaal 'oude mannen' die uit hun dak gaan :-). Via youtube is al veel te zien Joep. Het uitgebreide verslag is al behoorlijk beeldend en lauk dat er dan ook elke keer foto's bij staan om te kijken of het beeld wat je daardoor gekregen hebt klopt :-).. ik ga...broodmes mee :-)

• 09 Juni 2014 - 08:38

Dick:

De verslagen zijn weer als vanouds, leuk om te lezen, gelukkig is de reis pas begonnen dus voorlopig heb ik en al jullie andere fans de komende tijd een mooi en ontspannend leesmomentje in het vooruitzicht.

• 09 Juni 2014 - 09:49

Tim En Merel:

Wat een leuke verhalen. Je kunt je beetje indenken hoe het daar is! Oom Joep ik denk dat u schrijft maar dat doet u erg leuk! :)) wij houden de verhalen iedere dag bij en wie weet maken wij de reis ook nog eens! Geniet en ook in NL is het snikheet (en geen zwembad in de buurt)!

• 09 Juni 2014 - 10:26

Jenette Vastenhout:

Weer een leuk reisverslag, heerlijk om te lezen of we zelf daar zijn. Geniet lekker verder.

• 09 Juni 2014 - 11:26

Trees:

Het broodjes smeren is geregeld. Annemieke en ik zijn vrij. Weer voor een jaar klaar! Joke heeft ook broodjes gesmeerd met het ontbijt, dat waren er vast minder. Weer is hier prima, voor de markt bijna te warm. Maar we klagen niet! Dit is echt super voor het pinksterweekend. Groetjes van ons en weer veel plezier onderweg

• 09 Juni 2014 - 12:47

José:

Mooie verhalen weer! Echt vakantiegevoel krijg ik er door! Maar wij moeten hier nog effe....
    goeie reis verder en tot morgen .Groetjes van José

• 09 Juni 2014 - 17:06

Ada:

Lekker !!!!!!................. die koelkast naast je hoofd op kamer 5 :)
    verder ziet alles er gelikt uit.
    we blijven jullie volgen.
    liefs.