What a day...... - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu What a day...... - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

What a day......

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vanzelf eerst iedereen die een reactie heeft geplaatst dank hiervoor, blijf reageren ! En het blijkt dat Tineke toch echt een kind van haar vader is. Dezelfde humor: life is like a box of chocolate...... of ik het mezelf hoor zeggen. En de details over de all stars... goed opgevoed dus. Na een goede nachtrust goedgemutst onder een perfecte douche gestaan, top bij Elaine's B & B. Na het ontbijt, met alles erop en eraan overigens,op pad gegaan. Vanwege het feit dat het bewolkt en mistig was in LA zijn we met de Murano richting het Getty Museum gereden wat een absoluut topmuseum moet zijn wat vergelijkt kan worden met ons aller "Rijks". Het Getty's kan de vergelijking met het Rijks werkelijk waar doorstaan. Wat een pracht van een museum, de architectuur, de topstukken en niet te vergeten de tuin, schitterend gewoon. En, de zon begon ook te ontwaken. Zwager Gerrit zou die tuin ook eens moeten bekijken het is namelijk een kunstwerk, werkelijk waar, op zich ! Vanuit de hoogte gezien zie je de vorm van een sculptuur ontstaan.. Prachtig gedaan. Het Getty's is geheel gratis. Dat kan ook wel uit de miljarden die de oude J.P. Getty heeft geschonken. (Een kleinkind van hem is tijdens een ontvoering nog eens een oor kwijt geraakt) Je auto parkeer je tegen betaling van $ 15 onderaan de berg en per monorail wordt je naar het museum gebracht, leuk en vergelijkbaar (bijna) met het ZZM in Enkhuizen.(geintje)
In het Getty's een broodje gedaan en vervolgens naar het b en b om even te rusten. We kwamen tot de conclusie dat het Getty's uitstekend in het rijtje past van door ons bezochte top musea: Het Guggenheim, het Louvre, het Picasso, het Miro, het Reina Sofia, het Prado, het Vaticaan en het Rijks. In de middag gewoon lekker dom in een klein open busje gezeten voor een rondtoer door Hollywood. Geweldig ! Wat een pret ! We hadden een zeer onderhoudende chauffeur die lulde of ie bijna dagelijks met al die "stars" bijkans de lakens deelde. We hebben dus Beverly Hills en Bell Air met gigantisch mooie panden van de meest fantastische "stars" goed kunnen bekijken. En het moet gezegd, het ziet er allemaal prachtig uit, wat een luxe, maar geen star gezien. Toeval bestaat niet ! Dus reden we ook achter de Hollywood High School langs waar een klein stadionnetje ligt waar Forrest Gump zijn meters in het American footbal liep !!! (life is like a box of....) Ook prachtige auto's gezien, op Rodeo Drive, hoe kan het anders, een geel zwarte Bugatti Veyron (geweldig !), tal van Rolls Royce's, Ferrari's en een Lamborghini. In een felblauwe Roll's dacht ik rapper/acteur Ice T te ontwaren met een blondine naast hem. De Porsche fungeert hier slechts als boodschappen wagentje voor de dochters des huizes, of zoiets. Je komt ogen, en soms oren tekort.....wat een overdaad. Toeval bestaat niet ! Dus precies tijdens het optreden van de Stones op Pinkpop zie ik mega groot een portret van Mick Jagger op me afkomen.... niet te geloven, life is like a box of chocolate. Na de toer hebben we de walk of fame, nog even gelopen. Waarom ? We hadden zo een vermoeden dat Dick allang een ster had. En jawel, bijna aan het eind van de walk daar lag hij (zie foto hieronder). Dus toch....
Het avondeten bestond vandaag uit een eenvoudige doch voedzame Mexicaanse maaltijd bij "El Compadres" om de hoek op Sunset Blvd. Heerlijk gegeten en gedronken. En, met muziek. Het plaatselijk zeer bekende trio "Mario e Solidad" traden op met zeer bekende Mexicaanse luister liedjes zoals o o o o Maria.... lachen. En die mannen van het trio hadden echte oude verweerde koppen alsof ze in 38 westerns achter elkaar hadden gespeeld, zou nog best eens kunnen trouwens. Voldaan naar ons b & b gelopen om op tijd de slaap weer te vatten. Morgen gaan we "on the road".
De muziektip van de dag is na goed overleg met Sue (de zus van Eileen) deze: AC/DC met "Thunderstruck" (wat een herrie). Sue is daar haar hele leven al fan van zegt ze.

• 08 Juni 2014 - 09:11

Ruud En Annemiek:

Intensief dagje; maar zo beschreven dat het bijna lijkt of we er zelf geweest zijn :-).

• 08 Juni 2014 - 09:24

Anja:

Jullie hebben al heel wat ondernomen op jullie eerste hele dag. Geen last van een jett-legg? Nog heel veel plezier verder maar dat zal wel goed komen. Ik dacht dat Joep het leven zag als een bowl M&M's!

• 08 Juni 2014 - 10:23

Dick:

geweldig dat mijn ster nog steeds straalt, emoties overvielen mij bij het aanschouwen van de foto.
    DAAR DOE JE HET TOCH VOOR! Bedankt voor dit dierbare moment.

• 08 Juni 2014 - 10:50

Pe En Bianca:

Bugatti Vernon..... Foei je moet je schamen!
    Bugatti Veyron!
    Ziet er goed uit luitjes!

• 08 Juni 2014 - 13:19

Aad:

Dag Joke en Joep

Eerste pinksterdag, moeten nog even bijkomen van een dagje klussen aan onze gevel met zoon Folkert, dan weet en vooral voel je dat de jeugd of bere sterk is of dat de kracht tijdens het ouder worden toch wat afneemt. Natuurlijk volgen wij jullie en wensen jullie een goede reis toe, morgen de pinkstermarkt de laatste zonder Joep en Joke. Desondanks zullen we er weer een feest van proberen te maken,

Veel plezier in het andere
    Aad

• 08 Juni 2014 - 13:32

Trees:

JA, ik snap wat je bedoel. Ben er nog nooit geweest, maar je geeft een goed beeld van de glitter en glamour van Hollywood en LA. En die Dick met z'n ster. En hij is zo gewoon gebleven.

• 08 Juni 2014 - 14:38

John En Carla :

Klinkt goed allemaal.
    Heerlijk dat jullie zo genieten en dit is nog maar het begin.
    Veel plezier nog....

John en Carla

• 08 Juni 2014 - 15:45

Willem:

Leuk om te zien waar onze benzinecentjes terecht zijn gekomen Even op internet gekeken en een geweldige indruk gekregen van het museum. Kon je de auto nog in na een amerikaans ontbijt "met alles er op en er aan"?
    Overigens ondanks jouw afwezigheid Joep, hebben de Rolling Stones toch gespeeld.
    ook de jaarmarkt gaat door, zij het dat dit de laatste is of de laatste zonde Joep en Joke? Wat is taal toch leuk he.

Willem

• 08 Juni 2014 - 18:19

Bep En Piet:

Hai there,

Jullie benne al aardig in de weer geweest zo te zien. Je moet nog een keer terug naar die Hall of Fame Joep, of wat dan ook want mijn "footprint" moet er ook te vinden zijn. Ik heb 'm vorig jaar nog gezien.
    Voor de rest vind ik het knap dat je iedere dag (keer) weer zo'n leuk reisverslag maakt.
    Genieten jullie er maar van en blijf die verslagen skraiven.

Piet en ook Bep

• 09 Juni 2014 - 21:00