Klaar voor vertrek..... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek..... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek.....

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

05 Juni 2014 | Nederland, Bovenkarspel

Donderdagavond 5 juni half acht en het plenst zo af en toe met bakken uit de lucht. Maar wie weet hoe lang het duurt voordat we het weer zien regenen. We gaan immers morgen ochtend richting zonnig en warm Californie. Alles wat we nodig denken te hebben is keurig in een tweetal koffers gepakt en de medicatie, tickets en electronica in de handbagage. Tineke haalt ons vroeg op en om 9.50 vertrekken we met een Boeing 747/400 van de KLM richting Los Angeles. Van de week ons toch laten verleiden om tegen een geringe extra financiele bijdrage twee andere plaatsen in het vliegtuig te kopen. We zitten nu vrijwel achterin met zijn tweetjes naast elkaar en geen directe buur naast ons, wel zo prettig. Ook altijd handig als je even naar het toilet wilt of gewoon even de benen wilt strekken. De vlucht duurt ongeveer elf uur en we hopen om 11.00 s'ochtends te landen op LAX. We maken dus een lange dag morgen want we vliegen tegen de klok in. En dan schiet me meteen een mooie spreuk te binnen die op het Max Euwe plein staat in Amsterdam: homo sapiens non urinat inventum... dat is net zoiets als tegen de klok in vliegen, maar dit geheel terzijde. De afgelopen dagen ook het internet nog wat afgestruind op zoek naar leuke restaurantjes op de route en in de plaatsen waar we verblijven. Ik denk dat dit is gelukt en voor sommigen hebben we gereserveerd zoals bij het befaamde El Tovar Restaurant aan de Grand Canyon. En jawel men heeft in dit "fine-dining" restaurant een dresscode ! Met andere woorden we hebben enkele jurkjes en een knappe lange broek met overhemd mee..... Ook vanmiddag de keuze gemaakt voor ons verblijf in Sin City: Las Vegas. Op tal van boeking sites wordt je bestookt met aanbiedingen maar we hebben rechtstreeks bij een hotel geboekt. Qua prijsvorming maakt het niets uit. Je moet wel scherp opletten of er nog tax en een resort fee moet worden betaald. Na het vergelijken van de aanbiedingen, het aantal * en de reviews op Tripadvisor etc. is de keuze gevallen op het befaamde Wynn Las Vegas, een onvervalste 5* toplocatie midden op de beroemde Strip met ruim 2700 kamers. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze schijnen het te hebben in dit hotel. Vanaf morgen dus dagelijks verslag vanuit de States. Gezien het tijdsverschil zullen deze verslagen waarschijnlijk een dag later in NL te lezen zijn. In het verslag, zoals te doen gebruikelijk, de dagelijkse muziektip. Hier de eerste... vanwege de komende Pinksterdagen en Pinkpop kan het natuurlijk niet anders: Gimme Shelter (live versie) van de Rolling Stones met hierin een prachtig duet van good old Mick Jagger en Lisa Fisher.... so, keep on rocking !

• 05 Juni 2014 - 20:57

José:

Ik heb er al zin in!
    Goeie reis and have fun!!
    groetjes van José

• 05 Juni 2014 - 21:30

Dick:

slaap lekker vannacht en voor morgen een goeie reis toegewenst.
    i will follow you !

groet Dick

• 05 Juni 2014 - 22:16

Tine Eggers:

Geweldig vooruitzicht. Een hele goede reis en vergok je geld niet in Vegas.
    groetjes, Jan en Tine

• 05 Juni 2014 - 22:28

Pe En Bianca:

Heey luitjes, veel plezier de komende tijd.
    Groeten van Pe, Bianca en de manne

• 06 Juni 2014 - 07:39

Annemieke:

Hele goeie reis toegewenst! Geniet van alles wat op jullie pad komt!
    Ik ga genieten van jullie verslagen!
    Enjoy!

• 06 Juni 2014 - 09:04

Annemiek En Ruud:

Bijna in het vliegtuig...heel veel plezier en we kijken uit naar jullie verslagen/verhalen :-)

• 06 Juni 2014 - 12:55

Ans En Bert Wubbolts:

Geniet er van Joke en Joep, een prachtige reis ligt voor jullie.
    Kijk goed uit in Las Vegas bij Circus Circus en alle andere gokpaleizen.
    Het is s'avonds net een grote kerstboom.
    We houden jullie site/verslagen bij en kunnen zo meegenieten.

• 06 Juni 2014 - 14:12

Jenette Vastenhout:

Geniet van deze geweldige reis en tot het volgende verhaal.

• 06 Juni 2014 - 16:47

Trees:

Wat ben ik traag deze keer, maar natuurlijk wens ik jullie een prachtige reis . Veel plezier. En wat betreft de Rolling Stones, wij gaan helemaal voor de the Beatles , zaterdagavond naar Blokker! En Joke denk je 2e pinksterdag rond 7.00 uur Ned.tijd aan Annemieke en mij, want dan smeren we de broodjes. (Volgens mij wordt dat lastig met het tijdsverschil, ik denk dat jij slaapt op dat moment!) We redden het wel hoor, maak je niet druk om ons. Lieve groet, Trees