De voorbereiding...... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu De voorbereiding...... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

De voorbereiding......

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

29 April 2014 | Nederland, Bovenkarspel

Het is vandaag 29 april 2014 en het miezert wat. Niet echt weer om wat in de tuin te doen dus een mooie gelegenheid om wat op deze site te zetten. Hierbij overigens direct opgemerkt dat deze pagina met onze reizen inmiddels ruim 54000 (!) keer is bekeken. Dit is een Amsterdam Arena vol. Niet te geloven hoe populair we zijn..... De reis die we gaan maken van 6 juni 2014 tot en met 27 juni 2014 is vrijwel uitgestippeld. Alle adressen om te verblijven zijn geboekt behalve die in Las Vegas. Daar vraagt men op dit moment nog forse bedragen voor een overnachting. We verwachten dat dit tegen de tijd dat we daar in de buurt zijn wel aanmerkelijk minder zal zijn in $. Ook de meeste activiteiten die we onderweg gaan doen zijn al besproken en vastgelegd. En, ook wel belangrijk, niets geboekt via Booking.com, daar betaal je toch echt teveel. Alle boekingen rechtstreeks met de b en b's etc. gedaan. Wat zouden we zonder het www met de handen in ons haar zitten....We gaan deze keer niet met een camper maar huren een Ford SUV. Grote hotel- en motelketens laten we links liggen. We zitten hoofdzakelijk in kleine bed and breakfast's of in kleine Inn's, motel's etc. Lijkt ons leuker ! Geprobeerd is om zoveel mogelijk "oude" b & b"s en Inn's en dergelijke te vinden in relatief kleine dorpen. Dit lijkt aardig te zijn gelukt. Nu maar hopen dat het verblijf ook bevalt ! Vanaf aankomst in LA zullen we weer op de gebruikelijke wijze verslag doen van onze reis. Dus met voldoende humor en beschrijvingen van waar we verblijven en wat er wel of niet te beleven is. En zoals te doen gebruikelijk lopen we een gedeelte van het WK-voetbal mis. Best kans dus dat we het NL-elftal helemaal niet in actie zien....(maar je weet het maar nooit)
Wat gaan we zo ongeveer allemaal doen (in grote lijnen) ?
Een (fiets)tour door LA/Hollywood en dan snel via de Palm Springs Aerial Tramway(2500 mtr) richting de woestijn van het beroemde album van U2: de Joshua Tree. De historische Joshua Tree Inn heeft ruim voldoende muziek en ook "Stones" historie. Uitleg volgt in het verslag. Via Fort Mohave Indian Reservation en een stuk Route 66 naar de Grand Canyon. Het traditionele El Travatore motel is echt uit verloren Route 66 tijden, ook qua prijs en dat is mooi meegenomen ! Een spectaculaire helikoptervlucht in/over de Grand Canyon en dat voelt best wel spannend. We verblijven in een lodge pal aan de canyon, we hopen maar dat alles vast staat. We gaan ook fietsen langs de Grand Canyon, de Hermit Road route, gelukkig 98% down hill. Terug met een busje ! In Page o.a. met Navajo Indianen naar Antelope Canyon, Horse Shoe Bend bezichtigen en een vaartocht over de Colorado rivier richting Canyon. We verblijven dan dus enige dagen in Navajo Indian Reservation. Het prachtige Monument Valley, rondrit a la John Wayne en overnachting in The View....met een prachtige zon opkomst en ondergang. Dan via Mexican Hat en the Valley of the God's richting Moab en de Castle Valley Inn, van alles te zien in Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point State park. Via een mooie route naar Cathedral Valley en Capitol Reef. Alwaar we in Torrey in een oud school gebouw logeren. Verder naar Bryce Canyon en Zion NP. Las Vegas, show, gokken, we weten het nog niet. Zeer nieuwsgierig wat er in Death Valley te zien is. Laagste punt van de USA en heet ? Richting Yosemite (andere, Canadese natuur) en tenslotte enkele dagen in SF met o.a. een bezoek aan Alcatraz en een (elektrische) fietstocht over de Golden Gate bridge. In SF verblijven we in de homo wijk the Castro, ook weer apart en altijd gezellig met die mannen. En misschien nog een honkbal wedstrijd van de San Francisco Giants vs Padres in het AT & T park op 24/6. Altijd mooi de Amerikaanse sportbeleving, bbq, beer en popcorn. We verwachten dat deze reis totaal anders zal zijn dan onze eerdere reizen naar Canada en de USA. Sowieso geen camper en totaal andere natuur met rotsen en woestijn. Het is weer eens wat anders moet je maar denken. Maar.... we hebben er verschrikkelijk veel zin in !

De reis gaat als volgt:
6 juni Amsterdam - Los Angeles
Elaines Hollywood bed & breakfast (0)
7 juni Los Angeles
8 juni Joshua Tree NP (3)
The Joshua Tree Inn
9 juni Kingman
El Travatore Motel (Route 66) (4)
10 juni Grand Canyon
Bright Angel Lodge (aan de Canyon) (5)
11 juni Grand Canyon
12 juni Page/Lake Powell
The Bears Den Bed & Breakfast (7)
13 juni Page/Lake Powell
14 juni Monument Valley
Hotel The View (in the valley) (9)
15 juni Castle Valley (Moab)
Castle Valley Inn Bed and Breakfast (10)
16 juni Castle Valley (Moab)
17 juni Torrey (Capitol Reef/Cathedral Valley)
Torrey Old Schoolhouse Bed and Breakfast (12)
18 juni Bryce Canyon / Zion NP
Flanigan's Inn Springdale (13)
19 juni Las Vegas (14)
Wynn Las Vegas (Strip)
20 juni Death Valley
Stovepipe Wells Village (Where the desert meets the sky)(15)
21 juni Bridgeport (Yosemite)
Bridgeport Inn (16)
22 juni Mariposa (Yosemite)
Mariposa Hotel Inn (17)
23 juni tm 26 juni San Francisco
The Willows Inn bed and breakfast (18)
27 juni aankomst Amsterdam.

(...) zie kaartje op foto

• 29 April 2014 - 15:19

Trees:

Ja, we zijn er weer klaar voor. Ziet er goed uit. Hele geode reis en natuurlijk veel plezier.

• 29 April 2014 - 16:03

Annemieke:

Ik zit al helemaal klaar, kan niet wachten :) ! Dat wordt weer een geweldige trip, ook voor de thuisblijvers, ik ga weer genieten van jullie belevenissen!

• 29 April 2014 - 18:57

Jose:

Mooi op toid!!
    Moeten we nog een maand wachten.......
    groetjes van José

ps
    kan ik alvast de kilometers gaan tellen voor de hoofdprijs??

• 29 April 2014 - 19:29

Jenette Vastenhout:

Geen straf om te lezen. Leuk hoor! Ik kijk uit naar jullie belevenissen.
    Groeten, Jenette.

• 30 April 2014 - 22:25

Annemiek:

Leuk om jullie straks weer te kunnen volgen.....voorpret is de halve pret!

• 25 Mei 2014 - 19:34

Roberto:

Nice trip ... Si Señor!. I will be waiting for your pics, unfortunately I only hav a google translator :-) Take care and enjoy the trip. Saludos from Barcelona.