River deep, mountain high..... - Reisverslag uit Castle Valley, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu River deep, mountain high..... - Reisverslag uit Castle Valley, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

River deep, mountain high.....

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Castle Valley

Sobre toto, Roberto muchos gracias por la reaccion ! Saludas, desde Castle Valley with a big hug !

Iedereen die ons tot zover een reactie heeft gestuurd, bedankt !
Zoals jullie zien worden we zelfs internationaal op de voet gevolgd.
Elke middag kijken we met belangstelling uit naar de reacties.... waarbij we al in de gaten hebben dat sommigen er wel erg vroeg bij zijn soms..... (we noemen geen namen)

Roetnacht hier en heel stil, dus goed geslapen. Vanochtend om 8.15 uur hadden grandpa and grandma (ouders van een van de uitbaters van de Inn) keurig het ontbijt op het terras buiten geregeld. Een 23 gr en bewolkt ! Koffie/thee/sap en "Lost bread" met aarbeien en twee warme saucijsjes (?) een ietwat vreemde combinatie, maar het smaakte wonderwel. Nog een youchurtje erbij en we waren voldaan.

Jeff and May from New York kwamen heel gezellig bij ons aan tafel zitten en we hadden genoeg gesprekstof. Ze waren laat gearriveerd omdat ze gisteravond, gedeeltelijk in het donker, nog de Devils Trail in Arches NP hadden gedaan. De frele May zag er zichtbaar vermoeid uit. Het bleek dat de Devils Garden met veel arches vandaag gesloten zou zijn vanwege weg werkzaamheden. Shit, maar niet getreurd er is genoeg te zien volgens Jeff. Ondertussen was er onder de voederplaats van de honeybees een spel gaande tussen de squirrel en de hond des huizes. Die squirrel vindt het wel makkelijk voer halen daar en de hond moet niks van squirrels hebben, zie de vlucht highway door het gras van de squirrels, leuk !

Na negenen gingen we op pad naar Dead Horse Point State Park.
Een verrassend park met enkele diepe canyons en uiteindelijk de Dead Horse Point Overlook. Een plaats waar in vroeger tijden de Indianen de wild horses naar toe dreven om te vangen. De beesten konden geen kant meer op want anders donderden ze een paar honderd meter naar beneden. Daar stonden dan ook weer indianen te wachten om ze direct te slachten. Vandaar Dead Horse Point. Maar er zijn ook weer andere verhalen.... Dead Horse Point heel veel weg van Horsshoe bend en eigenlijk ook weer niet..... het blijft steeds veranderen

Aldaar troffen we ook een joekel van een camper met twee oranje petjes bij de voorruit, en jullie raden het al, landgenoten ! Een camper opgepikt in Minianapolis om deze one way te brengen naar Los Angeles..... even staan teuten en weer verder.

Nu richting "Island in the Sky" onderdeel van Canyonlands NP. Ondertussen hadden we op de autoradio Radio Moab aan de praat gekregen en gingen we met echte Johan Derksen blues verder. De kenners weten dat we het dan over echt goede blues hebben. We kwamen dus eigenlijk een beetje swingend bij de Green River Overlook aan en dat was een fantastisch uitzicht ! Machtig om te zien hoe de groene rivier eigenlijk door de bodem is gezakt, ik kan het niet anders uitleggen...... Het Grand View Overlook was ook imposant, wat een diepten. Eigenlijk is Canyonlands een soort van kleine Grand Canyon, maar wel zeer bijzonder. En zoals altijd waren de batterijen van de camera toen plots leeg. Geen reserves bij de hand (sukkel) maar gelukkig kwamen we nog langs het visitor centre.....

Na een korte stop met een appeltje en wat biscuitjes terug richting Arches NP. Een, naar bleek, drukbezocht park met als hoogtepunten de vele "Arches", door de natuur uitgesleten bogen in het gesteente. De eerste stop was gepland bij de Window section maar daar was het vreselijk druk met verkeersregelaars en al. Geen parkeerplek te vinden dus tussen het file rijden door een paar foto's gemaakt..... Bij de "Delicate Arch" van hetzelfde laken een pak maar we konden toch de auto even kwijt. Als vanzelf hadden wij reuze zin in de 8 km lange hike naar deze arch, stevig bergop en met inmiddels 35 gr. Gelukkig hebben we een goede camera met 26x zoom functie....... Arches NP is eigenlijk een wel heel apart park. Bekend om haar bogen, maar er is van alles wat te vinden. Prachtige rotsformaties, dessert en de meest mooie kleuren. Ook zijn er in Arches heel veel "balanced rocks". Sommigen van die rocks zie je bijna wankelen. Je vraagt je echt af wanner er eens enkele naar beneden komen..... je moet dan als de sodemieter wegwezen.... Vandaar waarschijnlijk de populariteit. Zoals al eerder door Jeff opgemerkt konden we het laatste stuk met de meeste arches niet doen. Jammer, het was niet anders.

On the road zijn we inmiddels weet ik niet hoeveel Ford Mustangs tegen gekomen. In de meest mooie kleuren tot aan het oranje aan toe, echt gave auto's. Hetzelfde geldt voor de vele Harley's die we al hebben gezien. Prachtige exemplaren zaten ertussen ook in Arches.

Zo tegen vieren zijn we het park uitgereden en naar Moab gegaan voor de verlate lunch. We zijn ons bij de Peach Tree Juice Cafe, in de nevel van de verkoeling, te buiten gegaan aan een tweetal overheerlijke mega hamburgers.... (We hebben de afspraak dat we maximaal 1 burger per week nemen) Nog even door wat winkeltjes gestruind en toen weer naar de Castle Valley Inn.
Alwaar ik nog een klein stukkie zag van Ghana-USA. Later uit beelden van het net werd ik weer eens niet goed van een misselijk makende Duitser, gatver..... en die Pepe is zo'n aardige jongen.....

De muziektip van de dag. Arches, windows, bogen, blues..... dan kom je uit bij Harry Muskee ofwel Cuby & The Blizzards ! Window of my eyes is vandaag een echte onvervalste blues muziektip.

Morgen op naar Torrey (Capitol Reef).

• 17 Juni 2014 - 04:21

Ruud En Annemiek:

Nederlanders kom je ook overal tegen (en dat zullen die mensen in de camper ook gedacht hebben :-)). Jullie hebben weer een prachtige dag achter de rug :-). Hier is het weer wat minder, maar wat geeft het als je voetbal kunt kijken (dit geldt trouwens niet voor Ruud ;-)). Blijf lekker genieten samen....

• 17 Juni 2014 - 07:24

John Kruis:

prachtige verhalen en geweldige foto`s, Joep ik zie al uit naar het moment dat je na je wandeling (natuurlijk in het voor jou vertrouwde bovenkarspel) weer een bakkie komt halen.en je verhalen komt vertellen.

geniet lekker verder

groeten John,Mirjam en Ingrid

• 17 Juni 2014 - 08:23

Jan Koen:

Hello Dudes,

Dat zelfs jullie goed vriend Roberto jullie volgt is toch wel heel mooi. Mooie verhalen Joep, elke ochtend een leuk dagopening voor me op kantoor. En ik ben nu al benieuwd naar je foto-boek.
    Amerika heeft me nooit getrokken, maar deze natuur is toch overweldigend mooi !!

Have fun Joke en Joep en tot spreeks op ons terras !

• 17 Juni 2014 - 08:48

Bas Admiraal.:

Beste Joep en Joke.

Mooie verslagen/berichten.
    Zo te lezen bevalt het jullie prima daar;jullie komen toch wel terug ?
    Veel herkenbare dingen gelezen, maar zie ook weer uit naar de verhalen.
    Nog heel veel plezier gewenst uit Lutjebroek.

Jacqueline en Bas.

• 17 Juni 2014 - 19:47

Marja:

Goed te lezen dat jullie het enorm naar de zin hebben daar in the West. Geniet ervan en schrijf alles maar goed op. Wie weet gaan wij ook een keer die kant op en dan ligt het draaiboek mooi klaar !!
    Veel plezier nog en ik blijf jullie uiteraard volgen!
    Enne..... het zou kunnen hoor dat het Ger was op Schiphol. Hij had die ochtend wel een oefening dus wie weet. Met die pakken aan lijken ze allemaal op elkaar :)
    Groetjes Marja

• 17 Juni 2014 - 20:43

Dick:

Mooie trip tot op heden, veel foto,s van een rockie en af en toe een Kokkie !
    Het is toch een bijzonder deel van de States, have a lot of fun mates .

• 17 Juni 2014 - 22:56

John C:

Goed te zien dat er ondanks blessures, leeftijd en wellicht minder aanleg er toch al een standbeeld is. Dit tweetal had zomaar legendarisch kunnen zijn.