Viva Las Vegas.... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas.... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas....

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanochtend rustig aan gedaan en eerst lekker ontbeten bij The Spotted Dog. Daarna de tank weer vol gegooid en op naar sin city, Las Vegas. Eerst een stuk Freeway waar we enkele "road-trains" tegen kwamen, wat een wagens, echt wat voor de truckers onder ons. De Freeway ging met mooie afdalingen dwars door een bergketen. Er werd overigens pittig aan de weg gewerkt waardoor er soms maar een rijstrook beschikbaar was. Veel vertraging leverde dit trouwens niet op. Een goede zaak is wel dat de Highway Patrol het verkeer bij wegwerkzaamheden goed in de gaten houd. Niemand die het dus in de hoofd haalt om te gaan racen of anderszins.

We gingen van de Freeway af en volgden de 168 via de Overtoom, sorry het dorpje Overton, wederom een scenic byway dwars door de desert. We reden door de mooie Moape Valley en daar hielden we onze koffiestop. In de verte zagen we toen al een blauw meer liggen wat het Lake Mead bleek te zijn. We namen de afslag Echo Bay om Lake Mead eens te bekijken en toen, niet te geloven, door de radio The Twilight Zone van de Golden Earring !! Toeval bestaat niet.... steeds als wij in Canada of Amerika op pad zijn horen we onderweg een keer de Earring, ....when the bullit hit the bones....zingend reden we Echo Bay binnen, een oase in de desert. De volgende oase aan Lake Mead die we aandeden was Calville Bay alwaar we in de schaduw van een rest-aria onze lunch nuttigden. Daar ook nog even staan praten met 2 parkwachters, die vonden dat we de juiste tijd hadden genomen om hier rond te toeren. Nu nog lekker weer met 36/37 gr straks in juli en augustus boven de veertig.....

Verder door de woestijn en eigenlijk is een woestijn verbazend mooi om doorheen te rijden. Rotsen, zand, kleuren, planten het is allemaal moeilijk te verwoorden.

Uiteindelijk reden we de Lake Mead Road verder af en plots zagen we de "CSI-toren" van Las Vegas.... wat een stad, al lekker druk en via een stukje snelweg konden we uiteindelijk de wereldberoemde
Strip op. Man, man, hoe moet je dit verwoorden ? Ik probeer het:
neem Times Square in New York en dan ongeveer 20 x zo groot en lang, waanzinnig allemaal, een speeltuin voor de ouderen noem ik het maar. Eerst bij het Wynn hotel de verkeerde afslag genomen naar de 'valet-parking" haha, die kleine brede mannetjes vragen een handvol dollars om je auto -gratis- weg te zetten, sorry verkeerd gereden.... even de bocht om en we staan goed geparkeerd in de parkeergarage. Toen het hotel in naar de incheckbalie, dwars door het casino etc. we hebben alleen maar gelachen...big, bigger,biggest, waanzinnig gewoon ! Nou is het Wijnn een van de tophotels van Las Vegas en dat is te zien, wat een luxe allemaal, je kijkt je ogen uit. En alle winkels van enig niveau zoals Louis Vuton, Chloe, Dior, Louboutin etc.etc. zijn hier aanwezig. Het inchecken ging vrij vlot en we hebben een joekel van een kamer met beperkte strip view. Kom je binnen en druk je op een knopje dan gaan heel mooi alle lichten aan en heel langzaam de gordijnen open, een tv in de badkamer waar ik nog een stukje Japan-Greece zag, een toiletbril die zich voegt naar je bilpartij en heerlijk zit, bijna decadent, maar het heeft wel wat. Je doet dit niet elke week....Ik zit nu op een luxe creme leren bankstel dit verslag te tikken... alles is in de kamer aanwezig maar let op.... er staan flesjes water, chips, M&M's, popcorn, pinda's en cookies op een soort van platform..... als je iets pakt en langer dan 60 seconden vast houdt begint de teller te lopen en komt het op je rekening te staan...... en dit zijn nu van die grappen die je in een absoluut tophotel eigenlijk niet verwacht.

We zijn in de hitte, ongeveer 40 gr, met petje op en water mee, de strip tot aan het Caesars Palace afgelopen en we hebben alleen maar gelachen om alle gekkigheid rondom ons, wat een pretpark, maar wel leuk om een keer mee te maken. De Eiffeltoren, het Empire State, de gondels van Venetie om een toertje te maken bij het Venetian, de oude Ceasar als een standbeeld, het is mooi om te zien, nu de avond nog.....

So far so good, we hebben ons laten verleiden tot "Het Buffet" casual dining in het Wynn Hotel. We vertellen maar niet wat we allemaal hebben gegeten (veel te veel) maar het was allemaal even goed en lekker, absolute top ! En daarna door het casino, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus even gegokt....resultaat het machtige bedrag van $ 0,35 (zie foto) dit magere bedrag is natuurlijk ook veroorzaakt omdat mijn vaste gokmaten Danny en Claus hier niet bij waren.

Toen de Strip weer op, mooi om die verlichting van al die hotels en casino's in het donker te zien. Maar ook de dubbele moraal van America zag je in al haar facetten.... jongedames zo dronken als wat, de hasjlucht is niet minder dan in Amsterdam en de hoeren zijn op bestelling in je hotelkamer leverbaar. Proppers geven je een kaartje en bellen maar naar die dames....... Alles lijkt hier dus zo ongeveer te mogen en misschien is dat de charme van Sin city ?
Toch hebben we genoten van dit verblijf. We hadden het zeker niet willen missen. Vanuit onze luxueuze kamer kijken we uit op het Reuzenrad, het Palazzo, Het Mirage, Treasure Island en Trump, de Strip ten voeten uit. Straks duiken we voldaan ons megabed in en vallen waarschijnlijk snel in slaap. Hier op de kamer hoor je niets van de geluiden van de Strip en dat is wel zo prettig.

De muziektip is, wellicht tegen de verwachting in niet van de Golden Earring. Hier in het Wynn treed vanavond AVICII op een inmiddels beroemde DJ/zanger. We hadden er best naar toe gewilt maar de kaarten voor de males waren uitverkocht en er waren alleen nog maar kaarten voor de females ! Vreemd zoiets. Het nummer "Hey Brother" van AVICII werd gespeeld tijdens de herdenking op de Westfries van Sjoerd Huisman, een groot schaatster die plots overleed door hartfalen...... ter nagedachtenis is deze muziektip voor Sjoerd..!

• 20 Juni 2014 - 10:30

Tilly:

Ik sluit dit stuk af met een brok in m'n keel Joep: mooi je muziektip vandaag!
    Enneh jij met jouw figuurtje tegenwoordig had toch ook voor female doorgekund?
    Geniet! XX

• 20 Juni 2014 - 12:00

Jose:

Je komt vast ogen tekort daar!

• 20 Juni 2014 - 13:13

Aad1:

Mooi Joep en Joke die diversiteit.

• 20 Juni 2014 - 14:37

Carla :

Het gaat nu helemaal goed met de mail. Het feest ging woensdag door tot in de late uurtje, maar goed dat ze niet moesten voetballen Ze kunnen er beter naar kijken!
    Geniet van het mooie weer, ik had gister de kachel aan.

Groetjes Kees en Carla