Hobbits, Trollen en Smurfen, what a fun.... - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Hobbits, Trollen en Smurfen, what a fun.... - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Hobbits, Trollen en Smurfen, what a fun....

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

17 Juni 2014 | Verenigde Staten, Torrey

Met een dikke hug van grandma afscheid genomen van de Castle Valley Inn. Gelegen op een pracht van een locatie en met een uitermate goede verzorging. Grandma had als afscheid ontbijt de avond tevoren een soort omelet gemaakt en die vanochtend in de oven gedaan, nog een vers gebakken blauwe bessen muffin en een heerlijk schaaltje fruit, top gewoon, smullen.

Richting Torrey dienden we in eerste instantie nog al wat desert te verteren namelijk die van de vriendelijke heer San Rafael. Inclusief zandstorm......Er stond een zeer pittige wind dus het fijne zand vloog ons om te oren. Als je ff buiten de auto was werd je terstond gezandstraald. Maar a la we zijn al wat gewend en de temperatuur viel eigenlijk dik mee. En... we reden weer eens een keer over de freeway, dat schoot lekker op met ruim 80 miles per uur, veel borden met "It's the Law" over snelheid, gebruik gordel en noem maar op, The Law is heilig en streng in the States. Op de radio werden we vermaakt met types als Dolly Parton en Tammy Wynette .....(Stand by your man).

Onderweg kwamen we een verwijzing tegen naar Goblin Valley State Park, zullen we wel, zullen we niet, het was namelijk van de route af. Wel gedaan dus en ons in hoge mate verbaast dat dit bestaat. Een niet zo groot park met daarin "The Goblin Valley" (logish zegt Johan) ofwel een vallei met allerlei vreemdsoortige rotsformaties die wat weg hadden van Hobbits, Trollen en Smurfen. Een feest, de vallei had wel wat weg van een speeltuin en je mocht er doorheen dwalen wat we dan ook hebben gedaan. Heel apart ! OP de Goblins mocht je niet lopen of iest dergeljks. Ze bestaan uit een soort van klei of leem dat heel snel afbrokkelt en dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat de foto's wat van dit mooie vallei-tje kunnen weergeven.

Eigenlijk waren we daarna razendsnel in Hanksville om daar bij de plaatselijke Shell (we blijven Hollanders) koffie te scoren. Na Hanksville veranderde het landschap drastisch en schakelden de rotspartijen meer over op de kleuren paars, blauw en geel zoals de Factory Butte. Wederom heel apart allemaal. We naderden ook het volgende Nationale Park Capitol Reef. Direct bij de ingang van het Park een mega verrassing...... de Amerikaanse Aad & Trees op honeymoon op twee prachtige Harley's. Vanzelf wilden ze poseren om tomorrow in the Netherlands very famous te zijn..... De dame had voor haar trouwdag een nagel nieuwe Harley gekregen, als dat geen echte liefde is.....

Capitol Reef is een park met een mooie smalle asfaltweg die je als scenic drive heen en terug kon c.q. moet rijden. Het park is goed verzorgd en geeft de nodige voorlichting over de leefwijze van de Mormonen die daar met name fruit teelden. Je kon nog een oud les lokaaltje voor maximaal 8 kindertjes bekijken en er was een slim opgezet klein museum inclusief verkoop van allerlei lekkers zoals applepie, scones, ice cream en veel tuttemerul voor thuis. De rotsformaties in Capitol Reef lijken veel op wat we al eerder hebben gezien in de andere bezochte parken. Met een uitzondering we zagen plots een alleenstaande rots die veel op een oester lijkt, zo hebben we hem dus ook genoemd.

Inmiddels liggen we ff op rust in The Old Schoolhouse Bed and Breakfast in Torrey. De uitbaatster was de hort op maar had keurig een briefje met aanwijzingen en sleutel voor ons klaar liggen. Het zier er allemaal heel verzorgd en typisch Amerikaans met veel bloemetjes motieven uit....

Vanavond zijn we wezen eten in Cafe Diablo in Torrey, volgens de gastvrouw en Tripadvisor een van de beste restaurants van Utah...... Dan verwacht je natuurlijk wel wat. De inrichting was natuurlijk weer typisch Amerikaans, alla Jos Bot's Cafetaria vroeger in de Broekerhavenweg en dan nog met skai banken aan de zijkanten, niet heel gezellig dus. Amerikanen hebben met de inrichting totaal geen smaak of gevoel. Maar dan het eten ! Joke had varkensvlees met gegrilde groenten en rijst en ik Lamsrack met gebakken aardappeltjes en groenten, beide gerechten absoluut top ! En dan komt nu de uitsmijter.....als voorgerecht hadden we rattlesnake cakes, wat ? ja, echt waar rattlesnake cakes ! Two parties of free range desert snake met 3 sauzen.... en het smaakte ook nog !

Joke zit nu al enige tijd in de massagestoel die hier op de kamer staat en ze geniet er zichtbaar van, het moet toch niet erger worden ze schudt alle kanten op en het piept en het kraakt. Ik waag me hier niet aan.

De muziektip van de dag. Gezien de locatie zou een gemakkelijke keuze bijvoorbeeld School van Supertramp of School's Out van het fenomeen Alice Cooper zijn. Maar.... we hebben altijd nog goede jeugd herinneringen aan de Volendamse Cats, op de witte Puch met hoog stuur helemaal naar Nibbixwoud en Joke kort gerokt en hoog gelaarsd achterop. Dus draaien die Palingsound "One Way Wind", want de wind giert hier om het Torrey's Old Schoolhouse.

Tenslotte, we hebben morgen een tweetal jarigen in de familie.
Het illustere duo "Tattoo Jeroen & Smiley Mark..... mannen van harte gefeliciteerd en maak er een mooie Oranje dag van !

• 18 Juni 2014 - 07:54

Tilly:

Je kunt het levendig vertellen Joep. Ik zie jullie inderdaad bij Jos Bot zitten. En Joke achter op de brommer heb ik ook beelden bij, haha. Geniet nog maar lekker luitjes. Het klinkt allemaal super!! XX

• 18 Juni 2014 - 14:30

Carla Kok-de Wit:

Hey Joke en Joep,
    Wat leuk dat jullie zo ver van huis nog aan Jeroen en Mark denken. Aan de verhalen te lezen vermaken jullie je uitstekend. Ik heb jullie reisverslagen doorgestuurd gekregen van Ben. Ik sta vast niet bij de mailadressen. Maar zo wordt ik evengoed op de hoogte gehouden.

Joke en Joep, geniet ervan!!

• 18 Juni 2014 - 15:33

Ben (de Reiger):

Prachtige verslagen en enige foto's. Jullie vervelen ons er niet mee.

Gr. Ben

• 18 Juni 2014 - 17:26

Dick:

echte liefde is een tijgervelletje terplekke omwisselen voor een Kokkie !
    Het is weer tijd voor een mooie pot voetbal over 33 minuten , ik ga uit van een magere 3-0 winst.

• 18 Juni 2014 - 20:47

Dick:

sorry typ foutje 3-2 winst.