Dust in the wind (Monument Valley) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Dust in the wind (Monument Valley) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Dust in the wind (Monument Valley)

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

14 Juni 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vanochtend, pas om een uur of 8, ons laatste ontbijt in The Bears Denn genoten. Een B&B die echt aan te bevelen is met een zeer goede gastheer. Nog even gesproken met de Belgische gasten die vrijwel dezelfde route doen als wij. De Belgen, eerlijk als ze zijn, waren onder de indruk van Oranje..... De Duitse gasten probeerden ons te verleiden tot Duits spreken, maar we gaven toch de voorkeur aan het Engels. Dat gaat ons stukken beter af..... (je weet nooit of je die gasten in een eventuele finale nog tegenkomt)

Eerst bij de Safeway nog de lunch ingeslagen voor vanmiddag en toen on the road again. Eigenlijk waren we in een poep en een zucht bij de ingang van Monument Valley. Onderweg veranderde het landschap en zagen we al sommige "Buttes" (alleenstaande rotsformaties). Eenmaal de parktoegang gepasseerd besloten we om maar direct de scenic drive van 18 miles door Monument Valley te doen, een zogenaamde dirt road...... en dirt was het....

Een t o p p e r ! Veel rood zand, rood grint en gravel en a lot of dust. Kuilen en gaten te over on the road. Maar het had wel wat en de Murano bleef voortreffelijk rijden. Lekker stoer.

En waar het om ging was fantastisch om te zien. Monument Valley zoals in vele films is te zien, geweldig. Om elke hoek kon je wel stoppen om mooie foto's te maken..... Toch wordt je soms ook verne..t. Als je Forrest Gump bij Monument Valley ziet hardlopen ziet het er geweldig uit op die toegangsweg. Maar..... dat is dus weer de fake van Hollywood.... er is slim geplakt en geknipt in die film..... de buttes zoals in de film zijn echt niet op die manier te zien.

De route door Monument Valley was echt, zoals al gezegd, geweldig en zeer gevarieerd. Je weet af en toe niet wat je ziet. De Navajo's hebben er ook een mooie business aan want er gaan erg veel karretjes volgestampt met toeristen de dirt road op. Die rijden overigens voor erg veel geld maar een kwart van de route zoals wij die hebben gedaan.

Op een gegeven moment werd de wind sterker, zagen we amper de road meer en kwamen er donkere luchten op ons af. We waren halverwege de route....Stiekum hoopte ik dat het zou gaan regenen, dat had toch wel apart geweest. Jammer genoeg viel er uit die donkere wolken geen druppel. Maar het was wel mooi voor de plaatjes. Inmiddels schijnt de zon weer volop. De temperatuur valt hier overigens dik mee, het is niet echt heet.

Mooi op tijd inchecken in The View, het hotel van Monument Valley en volledig in eigendom en beheer van de Navajo's. Echt niet, 4 uur is 4 uur en geen minuut eerder want de kamers zijn nog niet klaar(zou kunnen)... en geen smile kon eraf. Dit was nog eens een vriendelijke ontvangst..... pfff. Dan maar even naar het restaurant voor een lichte lunch, echt niet, het restaurant sluit om 2 uur en is om 5 uur pas weer open. Dan maar een koffie halen in de koffiecorner. Nou, echt niet, het koffieapparaat was kapot, dat kan natuurlijk maar, voor zo'n duur hotel ! It's a shame....... wat tot nu toe een slechte service....! Ben benieuwd hoe dit de rest van de dag en avond gaat.... Goed dat we voldoende eten (salades, want we doen gezond) hebben ingeslagen. Hooooo Hoi hoi, even voor 4 en we mochten naar de kamer, nr 212 jawel a room with a great view....... en om onze relatie te testen met 2 grote bedden (Queens) terwijl we voor 1 King hadden geboekt. Dus bij wat voor irritatie, ruzie of anderszins duikt de een of de ander direct een ander bed in, handig !! De kamer maakt dus weer veel goed... Ik zit nu dus dit verslag af te maken met een fabelachtig uitzicht. Dit is weer eens volstrekt wat anders dan de Houtstraat ! Wachten nu volledig relaxed tot de zon ondergaat en daarna mooi sterren kijken. Zonder borrel of andere alcoholische dranken want dat is hier ten strengste verboden, Navajo law !

Maar sommige zaken gaan ook weer onverwacht goed...het lijkt er wel op dat dit verslag via de Navajo Waai Faay verbinding keurig wordt geplaatst, wel wat vroeg maar ik had ff niets te doen. De foto's komen waarschijnlijk iets later. By the way Monument Valley wordt niet als plaats aangegeven. Vandaar dat Moab nu wordt genoemd, het is maar bijzaak.

Te vroeg gejuicht want de waaifaai deed het niet meer vandaar dat de muziektip gister niet doorkwam ! Die Buttes lijken verdacht veel op grote Towers. Dan denk je natuurlijk onbewust terug aan de legendarische Jimmy Hendrikx, vandaar Al along the watchtower als tip, heerlijk die gitaar.... Ook zullen we nog enkele foto's plaatsen.

• 15 Juni 2014 - 09:06

Dick:

Mooie steen voor in de tuin ( de krampsteen)

• 15 Juni 2014 - 10:32

Ada:

schitterend allemaal.
    jullie hebben in ieder geval prachtig weer en jullie maken super veel mee.
    geniet ze.

• 15 Juni 2014 - 19:19

Jose:

Wat een natuur daar, dat dat bestáát!!
    Heel bijzonder hoor. Onwerkelijk als dat in het echt allemaal ziet denk ik......
    Maak maar veel foto's anders geloof je het straks niet als je thuis bent!
    Veel plezier weer morgen!
    José

• 15 Juni 2014 - 20:06

Trees:

Dat uitzicht van het balkon , jeetje , onvoorstelbaar. Dan hoef je toch nergens meer naar toe!

• 15 Juni 2014 - 21:29

Aad 1 Daar Aad 1 Zich Gemeld Heeft Als Aad 2:

Ik vraag me langzamerhand af in welk verhaal ik beland ben. Dit kan toch niet allemaal waar zijn, wat ik lees en wat ik zie op de foto's. Dus is de logische conclusie: dit is niet waar. Ik heb dan ook het vermoeden dat jullie het vliegtuig op Schiphol richting Brussel hebben gepakt en nu ergens in Oostende in een 1 sterre hotelletje ons proberen wijs te maken dat jullie op vakantie zijn in Amerika. Ik moet zeggen het gaat jullie goed af. Prachtige verhalen, mooie foto's (heel wat werk dat fotoshoppen, lijkt mij) In Oostende of toch mogelijk in Amerika het ga jullie goed, wij beleven hoe dan ook veel plezier hier in de kuil