Enerverende dag..... - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Enerverende dag..... - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Enerverende dag.....

Door:

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

12 Juni 2014 | Verenigde Staten, Page

Een vraag, maar we gaan er vanuit dat de familie pap en mam ook af en toe op de hoogte houden......

Een vroeg en goed ontbijt in de Bright Angel Lodge en toen op pad. Eerst naar het Dessert View Point wat op de route ligt naar Page. Mooie "Canadese natuur" zoals wij het altijd noemen rond the Grand Canyon. Van Village naar Dessert Point is altijd nog een 25 miles.... Onderweg nog een paar prachtige uitkijkpunten meegepakt en direct ook getankt bij Desert View. Een schitterend uitzicht met een pracht van een uitkijktoren. Met weemoed afscheid genomen van de Grand Canyon en onze reis vervolgt.

Richting Page werden de rotsformatie al steeds meer rood.
We kwamen, zoals te doen gebruikelijk, ruim op tijd in Page aan en konden de verleiding niet weerstaan om in de Starbucks een goede bak koffie te halen. Ook vanzelf weer NL-genoten daar ontmoet die dezelfde gedachten hadden.

Om 11.15 ingecheckt voor de tour naar Antilope Canyon. En, welja, er kwam ook weer een bus vol met onze ouwe vrienden de Japanners aan... al jaren achtervolgen die lui ons. Het inchecken gebeurde naar oud Indiaans Navajo gebruik, naar grote van de groep, vrij helder dus. Met twaalf man/vrouw werden we in een truck geladen die bestuurd werd door onze gids, ook van Indiaanse afkomst, Abraham, what's in a name ! De Antelope Canyon is een "slot" canyon die dus erg smal is en waar bij forse regenval het water nog doorheen giert ! Kijk maar eens op Joeptube, sorry Youtube en dan zie je dat er ook de nodige doden bij zijn gevallen. Als er "flood" is en je kunt niet tijdig wegkomen ben je voorgoed de klos. Gelukkig bleef het droog.

Alvorens we de Canyon naderden moesten we eerst nog door de bedding met het nodige zand. Abraham moest dus even aan de truck sleutelen om de 4-wheel drive te activeren, hotse botse klotsend gingen we verder. Die (oud) indianen weten wel wat business is, het was pittig druk !

Maar het moet gezegd de Antilope Canyon is fantastisch en zeer de moeite waard om doorheen te gaan. Ongeveer een 40 a 50 meter diep en ruim 400 meter lang. Op sommige plaatsen maar een metertje breed, prachtig. Al foto's makend en in ganzenpas kropen we onder leiding van Abraham door de Canyon. (de vraag is of je in ganzenpas wel kunt kruipen ?) En natuurlijk vermengden sommige groepen zich, liepen mensen (Japanners vanzelf) steeds in de weg en wilde iedereen dezelfde foto's maken.

Machtig mooi dus. Want dat blijft voor ons overeind, Antilope Canyon is een absolute must do ! De route terug door de Canyon ging veel sneller dan heen, waarom, we weten het niet. Iedereen had zijn foto's misschien gemaakt en dacht van wegwezen voordat de flood komt......

Na terugkomst in Page in de Safeway (supermarkt) een lunch samengesteld bestaande uit salades en wederom een yochurtje. Dit lekker buiten onder de parasol op zitten peuzelen. Wat gaan we doen ? We hebben nog genoeg tijd dus ff naar Horsshoe Bend. Een ritje van niks want dit fenomeen ligt even buiten Page. Met een kleine 1.21 km lange hike ben je er......dat moet toch te doen zijn... In het begin een klein klimmetje, dan kom je vrolijke landgenoten tegen die de hike het bekende fluitje van een cent vonden. "Bovenop" is een beschut (tegen de zon) rustpunt en dan kan je beslissen of je doorgaat. Dus we (ik in het bijzonder) gingen ervoor. De beloning was fantastisch, wat een fenomenaal uitzicht op de Colorado rivier. Een echt "hoefijzer" uitgesleten in de Colorado. Echt machtig mooi, ook een absolute must do als je in de buurt bent. Terug, bergie op, was het echt peentjes zweten en moest er af en toe even pas op de plaats gemaakt worden.......want het was ook nog pittig warm ! Maar we bleven overend.

Op naar het B & B ,the Bears Denn. Direct goed ontvangen door gastheer Bubba (bekend uit Forrest Gump, hoe bestaat het). Wat een luxe.... alles wat je maar kunt verzinnen hebben we in onze zeer ruime kamer. Een very special bed op lucht, haha, kan harder, kan zachter enz. Een mooie douche en een apart zeer groot bad Buiten voor vanavond nog een lekkere hottube met wel 40 jets...
Joke is nu bezig om de lijst in te vullen voor het ontbijt van morgenochtend, Bubba geeft vele keuzes..... Er komen overigens nog meer gasten, uit Belgie en uit Lousiana, kan gezellig worden.

Het avondeten, een eenvoudige pasta naar Amerikaans formaat, dus big, genoten bij "Bonkers". Goed en met een zeer vriendelijke bediening. De jongedame weet hoe het werkt.

De muziektip van de dag. Onderweg zetten we zo nu en dan wel eens de radio aan. Meestal krijgen we dan country muziek te horen van voor ons onbekende grootheden. Over het algemeen klinkt het ook nog goed. Er zit ook altijd een "snik" in. Vandaar de tip van de dag: World of hurt van Ilse de Lange (zonder Waylon)

Al met al was het een enerverende dag en leggen we ons zo te rusten op een bijzonder bed. He, er moet wat lucht bij..... hij zou toch niet lek zijn, denk.........shit.

• 13 Juni 2014 - 07:33

Tineke:

Leuk om 's morgens weer wakker te worden met een goed verhaal! En wat een mooie foto's.

• 13 Juni 2014 - 08:40

Jacqueline:

Prachtige foto's! Ziet er geweldig uit!

• 13 Juni 2014 - 09:40

Marlous:

Elke morgen in mijn bed, lekker om mee wakker te worden, lees ik jullie belevenissen.
    Ik denk dat ik wel weet waar ik volgend jaar naar toe op vakantie wil.
    Geniet er van en ik kijk al uit naar de komende verhalen.

• 13 Juni 2014 - 20:30

Dick:

mooie plaatjes van die ""antiloop "". Nu snel effe opknappen en zitten voor de buis, over 30 min. de aftrap van onze nationale helden. t zal mij benieuwen, ik denk dat ze gehakt maken van je spaanse vrienden Joep.

• 14 Juni 2014 - 14:43

Piet Fluitman:

Hallo jullie tweetjes,

Indrukwekkend allemaal hoor. Jullie komen volgens mij oren en ogen tekort om het allemaal te zien en te horen. Jij heb ook overal je contacten Joep, want we hoorden van Tineke dat jullie voorin de helikopter hebben gezeten. Die Antilope Canyon lijkt mij een beetje smal en benauwd. Gisteravond natuurlijk voor de buis en volop genoten van een schitterende wedstrijd. We hebben nog niks maar dit kunnen ze ons niet meer afpikken. Vanochtend weer koffie bij Saskia die een Oranje bitter klaar had staan. Hartstikke leuk. Ze zou d'r twee voor jullie bewaren.
    Veel plezier nog daar en blijf uitkijken Joep waar je van de fiets af stapt. Rustiger voor Joke ook.

Groetjes van Bep en Piet

• 15 Juni 2014 - 19:46