Hollywood here we are...... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu Hollywood here we are...... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joep en Joke Steltenpool - WaarBenJij.nu

Hollywood here we are......

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Joke

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen om 5 uur stond Tineke al te trappelen van ongeduld om ons naar Schiphol te brengen. Zonder files waren we er ruim op tijd. Na afscheid te hebben genomen van elkaar waren we de koffers doormiddel van de volautomatische drop off snel kwijt. Daarna rustig nog wat gegeten en gedronken, wat lekkere geuren gescoord en op tijd het vliegtuig in. Bij het taxien naar de startbaan dachten we nog Ger Raven te zien die een brandje aan het blussen was bij dat oefen vliegtuig. Maar dit zal wel een misvatting zijn. De grootste delen van de reis hadden we helder zicht en zodoende zagen we voor het eerst de mooie weerbarstige natuur van Groenland, mooi ! De Canadese Rocky Mountains lagen er ook prachtig bij en we zagen duidelijk het plaatsje Jasper en Mount Robson als het begin van de Icefield Parkway. Fantastisch om dit vanuit de lucht een keer te zien.. Mooi was ook dat Johan Cruijff meevloog. Ik kon nog een foto van hem maken toe hij een balletje hoog hield. Zo'n reis van bijna 11 uur valt overigens toch een beetje tegen. Na verloop van tijd begin je te geeuwen, heb je al genoeg muziek gedraaid en tot overmaat kan je bij jezelf nou net niet films kijken omdat er een knoppie afgebroken was..... maar goed de oogies gingen ook gewoon effetjes dicht.. De verzorging aan boord was zoals we van de KLM mogen verwachten, goed dus.
Om ongeveer 12.00 uur USA tijd dus 21.00 uur NL tijd kwamen we aan op LAX airport. Wel vreemd, we misten een beetje John en Carla die ons steeds dapper kwamen afhalen aan de overkant van de grote plas..... De gebruikelijke lange rijen bij de douane formaliteiten duurde een klein uurtje.
Toen de "shuttlebus" van Alamo rent a car opzoeken. Nou die was vanzelf in geen velden of wegen te bekennen. Van alle verhuur bedrijven reden er bussen af en aan behalve van Alamo. Tot na ongeveer een half uur.... jaaaaa daar is ie. Met zo'n dertig man/vrouw met koffers in die bus zien te komen en karren maar weer. We waren bij de laatsen in de bus, dus, jaja, ben je er als een van de eersten weer uit. Dat was handig gezien de wijze waarop de huurauto's worden "verdeeld". We werden aan de service balie snel door een handige snuiter geholpen. Allereerst probeerde hij ons voor 470 dollar up te graden naar de nieuwste Lincoln super SUV full option. Mooie truc, dat doen we niet. Vraagt hij, met welke maatschappij bent u hier gekomen. KLM ! Nou you have luck today, 270 dollar upgrading voor de Lincoln..... No, we willen gewoon de Toyota RAV4 omdat we at home ook Toyota rijden.
Oke, de diverse paperassen ondertekend en naar lijn 4 op het parkeerterrein naar de auto toe. Holy shit, geen RAV4 te bekennen, hebben wij dat weer ? Nou simpel, er staan een stuk of twintig -vergelijkbare- SUV's en je zoekt er maar eentje uit, makkelijker kan niet ! Goed, nadat we diverse SUV's bekeken hadden is de keuze gevallen op een mooie stoere Nissan Murano, een dijk van een SUV met slechts 9000 km op de teller. Heerlijk over de weg zoeven met deze automaat. Linkerbeen is weer in de parkeerstand gezet en gas geven maar en direct verkeerd rijden.... Hierdoor hebben we direct ook al down-town LA gezien mwah niet veul an.
Na wat kleine omzwervingen zaten we toch goed richting Hollywood en waren we snel bij Elaine in haar b & b. De Engelse zus van Elaine is er toevallig ook en die houd van alcohol en voetbal. Ze is dan ook heel blij met Robin van Persie en......L. van Gaal.....! Uitgelegd dat ze nog wat zullen beleven daar in Manchester. Elaine haar b & b ligt mooi rustig aan de North Sierra Bonita Avenue tussen Sunset Boulevard en Hollywood Boulevard. Na een half uurtje lopen liepen we al dapper op de "Walk of Fame". Tsja, wat moet je hier nu van vinden. Het is eigenlijk meer de naam dan dat het echt leuk is. Een veredeld soort Damrak of Ramblas met veel straat artiesten en veel te veel sterren in het plaveisel. De meesten ken je echt niet van naam. Zo af en toe kom je wat bekends tegen...
Eigenlijk valt die Hollywood Boulevard ons dus helemaal niet mee. Van de beroerdigheid hebben we onszelf dan ook maar op een simpele hamburger met milkshake getracteerd (omdat we er toch zijn). Morgen met een toeristenbus maar eens wat meer verkennen van Hollywood en LA. Het is nu 03.45 NL tijd dus we gaan zo naar het bedje toe we zijn er mee aan, jetlag ????
Welterusten....... pffff ik zou bijna de muziektip van de dag vergeten. Los Angeles, de city of Angels, het kan dan ook niet anders... we hebben ooit jaren terug in de Arena een goed concert van hem bijgewoond, Mr. Robbie Williams trapt af met de mooie meezinger Angels !

• 07 Juni 2014 - 07:41

Annemiek En Ruud:

De kop is eraf....en fijn dat jullie ook eerlijk schrijven als het minder is :-) Gaan vast nog hele mooie ervaringen volgen... Hier wacht ons een zonnig weekend....hoewel de voorspellingen voor 2e Pinsterdag nogal wisselend zijn; in ieder geval behoorlijk warm en misschien regen/onweer....
    Groetjes!

• 07 Juni 2014 - 08:41

Tineke:

'Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get'. Dat geldt in dit geval voor een terrein met huurauto's :-) maar wel een mooie riante auto.
    Mooi ook je 'all stars' tussen de sterren :-)

• 07 Juni 2014 - 09:22

Dick:

Leuk weer om het reisverslag te lezen, is ook handig voor Jozien die straks ook een reis gaat maken in Californië. Jullie ervaring met de walk of fame is hetzelfde als ik had 35 jaar geleden. Overigens heb je mijn ster ook al gevonden ?

• 07 Juni 2014 - 13:06

Willem:

In ieder geval een goede overtocht gehad. Jullie echte reis moet eigenlijk nog beginnen. Jullie hebben mijn afdruk in de walk of familie kennelijk niet kunnen vinden.
    Heb je overigens nog wel tijd om te genieten. Allen het schrijven van een reisverslag is dagvullend!!
    Enjoy

• 07 Juni 2014 - 16:43

Trees:

JA, we zijn weer bij. NU kunnen jullie van start. Succes en genieten . Annemiek meldt dat ons een zoning weekend wacht, maar nu zaterdagmiddag is het al een hele tijd bewolkt en broeierig warm onder het genot van lawaai van Obsession. Hopelijk hebben we morgen meer zon. Dan ziet alles er gezelliger uit. Jullie veel Amerikaanse zon toegewenst.

• 08 Juni 2014 - 10:39

Annemieke:

Fijn om te lezen dat de start goed is gegaan. Ben benieuwd hoe jullie het daar vinden. Onze dochter gaat in augustus naar San Diego University, dus ik ga goed opletten, alhoewel jullie daar niet naar toe gaan volgens mij (zie het wel op het kaartje staan hierboven).
    De Stones waren gisteren in Pinkpop, volgens sommigen was het geen legendarisch concert, dus dat heb je niet gemist :) ! Succes met jullie reis! Ik volg.
    Oh ja, het weer is hier weer anders dan verwacht, het regent nu!
    Groetjes!